Menu
EUR

Verzenden & retourneren

Verzending van uw aankoop

Onze zendingen gaan op 3 manieren naar de klant: 

1. PostNL - Levertijden weergegeven bij artikel op website

Pakketten worden bij ons afgehaald in Collendoorn waarna ze naar de klant gaan. De levertijd vanaf aanname PostNL naar het verzendadres van de klant is 1 werkdag in Nederland. Van Nederland naar België is dit normaliter 2 werkdagen. We doen altijd ons uiterste best om te leveren binnen de getoonde levertijden die vermeld staan bij artikelen op onze website. Heeft u een maatwerk artikel besteld? Dan is er per mail een levertijd aangegeven.

Niet thuis bij bezorging pakket? Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen.

 

2.  Onze bezorgbussen - Levertijden weergegeven bij artikel op website

We bezorgen items die buiten de afmetingen van PostNL vallen (100x50x50 cm) of boven het toegestane gewicht van PostNL komen (maximaal 32 kg) met eigen bezorgbussen. Bezorging in NL & BE is altijd gratis, hier betaald u dus nooit extra voor. Op het moment dat uw meubel klaar staat voor levering dan mailen we u een dag waarop de levering plaats zal vinden + een tijdvak (bijvoorbeeld: levering op woensdag 20-07 tussen 12:00-14:00 uur), ook belt onze bezorger vervolgens op de dag van afspraak een half uur voor aankomst om te melden dat hij eraan komt. Bezorging geschiedt tot aan de eerste toegangsdeur op de begane grond. Onze bezorgers tillen niet naar binnen of naar verdiepingen. 

3. Externe transporteur - Levertijden weergegeven bij artikel op website

We kunnen gratis verzending aanbieden voor grotere meubels omdat we meerdere orders combineren met elkaar. Leveringen naar de Waddeneilanden vallen buiten onze standaard service, hierover kunt u contact met ons opnemen en informeren naar de mogelijkheden. De bus zal geladen worden met 5-10 adressen, zo kan deze rit voor ons uit en geniet u van gratis levering. Soms is het geval dat een adres te ver uit de route ligt, dit kost teveel tijd en zo maken we onnodig veel kilometers wat ook slecht is voor het milieu. In zo'n geval schakelen we een externe transporteur in, dit is Oegema Transport of Brenger.

  • Oegema Transport is een transportbedrijf uit Dedemsvaart met wie we al jarenlang samenwerken. De werkwijze is hetzelfde als bij ons, de chauffeur belt ook een half uur voor aankomst om te melden dat hij eraan komt.
  • Brenger is een koeriersdienst die ritten zo efficiĂ«nt mogelijk inplant. Ze combineren verschillende klanten op 1 route, zo rijden ze milieubewust en kunnen ze u ook een tijdsindicatie doorgeven. Ze nemen contact met u op per mail zodat u zelf de dag van levering kunt kiezen.

Mocht u (ondanks het contact per mail van te voren) toch niet thuis zijn en de levering niet aangenomen hebben? Dan belt onze chauffeur, de chauffeur van Oegema of de chauffeur van Brenger altijd met ons kantoor. Ons kantoor probeert u nogmaals te bellen, bij geen gehoor nemen we dan het artikel mee retour. Is er van te voren duidelijk een afspraak gemaakt en gaf u aan thuis te zijn op dat tijdstip? Kan uiteraard soms gebeuren, we berekenen hier niks voor en nemen het artikel weer mee retour. Voor een 2e poging om te leveren zullen we van te voren €80 moeten factureren, de nieuwe afspraak zal na betaling ingepland worden met u. 

 

Levertijden:

De levertijden op onze website kunnen gehanteerd worden. We werken met verschillende levertijden i.v.m. artikelen die we op voorraad hebben, voor u moeten bestellen, of voor u moeten produceren in de werkplaats. De levertijden gelden voor zowel Nederland als België. 

 

Retourneren van uw aankoop

  • De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezig krijgt. 
  • Na herroeping heb je nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.
  • Retourneren is bij ons voor eigen rekening. U betaald het reguliere tarief voor een PostNL pakket, deze kunt u aanbieden bij een postkantoor in de buurt. Grotere artikelen die bezorgd zijn door onze bezorgers of door een externe transporteur dienen in de meeste gevallen op dezelfde manier weer afgehaald te worden. Neem contact met ons op wanneer u een groter artikel zou willen retourneren, wij plannen dan de afhaal samen met u in zodat u thuis bent. Na binnenkomst van de retour bij ons (postpakket of grotere zending), zullen wij deze controleren op gebreken.
  • Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief betaalkosten) zo snel
    mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij
    mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het
    moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
  • Alle producten worden geleverd met wettelijke garantie.
  • Gaat een artikel kapot, ook dan helpen wij je. (Zie onze pagina over garantie:  https://www.renehoutman.nl/service/garantie/)
  • Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie
    heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke
    terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

 

Kan ik alle artikelen binnen 14 dagen retourneren?

In principe heb je het recht om alles te retourneren (met uitzondering van maatwerk), zolang je alles in de originele staat behoudt. Dit betekent het volgende:

  • Zorg ervoor dat de artikelen die je retourneert (indien mogelijk) in de originele verpakking zitten,
  • Zorg ervoor dat alle labeltjes aan het product blijven zitten (wanneer deze eraan zaten)
  • Wees zuinig op de producten zodat deze onbeschadigd bij ons terug komen en wij het aankoopbedrag spoedig retour kunnen storten
  • Je mag een artikel bekijken zoals je dat ook in een winkel zou doen. 
  • Maatwerk kan niet geretourneerd worden, denk hierbij bijvoorbeeld aan een op maat gemaakt badkamermeubel, een planchet of toiletmeubel. Je hebt gewenste afmetingen ingevuld op de website en dit is vervolgens geproduceerd of je hebt contact met ons gehad per mail, telefoon of chat omtrent maatwerk voor dit artikel. 

 

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen? 

Ruilen is uiteraard mogelijk, neem hierover contact op met onze klantenservice per chat, mail of telefoon. 

 

Krijg ik altijd het volledige aankoopbedrag terug?

In principe bijna altijd. Het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van het product. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Je mag een item bijvoorbeeld gerust uit de verpakking halen en bekijken, het is niet de bedoeling dat je een item in het interieur installeert/gebruikt om hem vervolgens retour te sturen. 

Ons retouradres:

Rene Houtman Interieurs B.V.
Nijverheidsstraat 9
7772 TP Hardenberg

Graag bij de retour de originele pakbon toevoegen zodat we kunnen herleiden van wie de retour afkomstig is. 

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Je kunt het formulier hier downloaden

 

Retour tarief: 

  • Pakketten PostNL, zelf retourneren: Afhankelijk van het formaat, gewicht en de locatie vanwaar deze verzonden word. De pakketten van PostNL en/of andere vervoersdiensten worden duidelijk weergegeven op de website van de desbetreffende vervoerder.
  • Grotere meubels die niet met PostNL mee kunnen en wij zelf hebben bezorgd met een bezorgauto van Rene Houtman Interieurs of een externe transporteur waar we een samenwerking mee hebben: €80 vast tarief NL & BE
  • Uiteraard kunt u het artikel ook zelf bij ons langs brengen in Collendoorn. Neem contact met ons op omtrent uw retour, plan een afspraak in om te retourneren en we zullen u verwelkomen in Collendoorn. Uiteraard berekenen we hier vervolgens geen bedrag voor.

 

Extra Informatie

Voor voorraadinformatie, vragen of klachten over uw bestelling kunt u contact opnemen via de volgende drie mogelijkheden:

Chat: 7 dagen per week van 08:00 - 22:00 uur

Mail: [email protected]

Tel: 0523-265366

 

Bezorgbus Bakwagen Rene Houtman Interieurs

Bezorgbussen Rene Houtman Interieurs

 

 

Kies uw taal
Kies uw valuta
€

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €1,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »